Thomas Betterton’s an Ideal Model for actors
Автор: Основной язык сайта | В категории: Топики по английскому
Thomas Betterton, the leading actor of the second half of the 17th century, appeared first on the London stage in 1660. An original and inventive actor, he was greatly admired in his own days by many of his contemporaries. He was Macbeth, Henry VIII, Mercutio, King Lear, Othello and Brutus. Betterton’s admirers endowed him with the great virtues: passionate feeling, variety in characterization and judicious use of the voice instead of exhibitions of lung power for easy applause. Томас Беттертон, выдающийся актер второй половины 17 столетие, впервые появился на лондонской сцене в 1660 году. Оригинальный и находчивый актер, он захватывал в те дни своих современников. Он был в роли Макбета, Генриха VIII, Меркуцио, Короля Лира, Отелло и Б рута. Почитатели Беттертона наделяли его огромными достоинствами: пылкость в чувствах, разнообразие в характеристике и рассудительность в использовании голоса вместо показа силы легких.
Dignity in his work and personal life made Betterton the model for actors. Many observers were impressed by Betterton’s acting in specific scenes. Richard Steele, in “The Tatler” described a few important moments in “Othello”, while “The Laureat”, in 1740, quoted the memories of an old playgoer who remembered Betterton’s Hamlet upon meeting the Ghost. One of Betterton’s admirers wrote about Mr. Betterton’s performing this part of Hamlet: he has observed the actor’s countenance in the Scene of the fourth act when his Father’s Ghost appears. Through the violent and sudden emotions of amazement and horror it turns instantly on the sight of his Father’s spirit, as pale as his neckcloth. You can imagine well enough what loud applause accompanied this exit!
Чувство собственного достоинства, а также его личная жизнь сделали Беттертона образцом для актеров. Много почитателей было под впечатлением от игры Беттертона в отдельных сценах. Ричард Стол в «Татлер» описал несколько важных моментов в «Отелло», в то время как «Лоурит» в 1740 г. ссылался на воспоминания старых почитателей театра, которые помнили Бет-тертона в роли Гамлета, особенно в сцене встречи с Призраком. Один из почитателей Беттертона писал о том, как Беттертон выполнял роль Гамлета: он наблюдал за выражением лица актера в сцене четвертого акта, когда появляется Призрак отца. Сквозь пылкие и внезапные эмоции удивления и ужаса после увиденного Духа отца страх постепенно овладевает им, актер становится бледным, как полотно. Вы хорошо можете себе вообразить шквал аплодисментов, которые сопровождают этот выход!
Vocabulary:
- to admire [ad’maia] — захватываться
- Macbeth [‘msekbe0] — Макбет Mercutio
- King Lear [‘kirj lia] — Король Лир Othello
- Brutus [‘brutas] — Брут
- admirer [ad’maiara] — приверженец
- to endow [m’dau] – наделять (качествами)
Questions:
- When did Thomas Betterton appear on the London stage?
- What roles did he act?
- How did Betterton’s admirers endow him?
- Many observers were impressed by Betterton’s acting, weren’t they?
Сочинение! Обязательно сохрани - » Thomas Betterton’s an Ideal Model for actors . Потом не будешь искать!